Snažíš se zhubnout? Tyto potraviny by rozhodně v tvém jídelníčku neměly chybět

Už delší dobu bojuješ s kily navíc, a ne a ne se jich zbavit? Ani přesto, že se v jídle omezuješ, hlídáš si kalorie a dáváš přednost pouze zdravým potravinám? Možná bys měla vědět, že ne všechny zdravé potraviny jsou pro tělo vhodné, některé mají tendenci tělesnou hmotnost zvyšovat.

Existuje ale několik zdravých potravin, které jsou často opomíjeny a jsou skutečným přínosem v boji proti nadváze.

Tuňák

Tuňák je běžná potravina, která je bohatá na bílkoviny a má nízký obsah kalorií. Vyznačuje se také nízkým obsahem nezdravých tuků, což je pro hubnutí ideální. Pokrmy z tuňáka jsou často součástí jídelníčku modelek a fitness sportovců, protože jeho konzumace je skvělým způsobem, jak se vyhnout nadbytečnému příjmu kalorií a získání zdravých bílkovin.

Vařené brambory

I vařené brambory patří mezi zdravé zdroje potravy, které ti pomůžou zhubnout a udržet si kondici. Jsou bohaté na makroživiny a obsahují dávky téměř všeho, co tvé tělo potřebuje. Obsahují také draslík, který je nápomocný při kontrole krevního tlaku.

Polévky

S polévkami to nikdy nemůžeš pokazit, zvláště pokud držíš dietu. Polévky totiž obsahují nízkou hustotu energie, což zaručuje, že tvé tělo přijme méně kalorií. Většina potravin s nízkou energetickou hustotou obsahuje větší množství vody z ovoce či zeleniny, které jsou mimo jiné ideální jak pro hubnutí, tak pro zdravý styl života. Jediné, co by sis měla hlídat, je nepřidávat do polévky další tuk či jednoduché sacharidy.

Luštěniny

Pokud ses rozhodla pro hubnutí, luštěniny by se ve tvém stravovacím plánu měly objevovat co nejčastěji. Čočka, fazole nebo černé fazole obsahují velké množství bílkovin a vlákniny, což udržuje pocit sytosti na delší dobu. Luštěniny jsou také bohaté na rezistentní škrob, který pomáhá se snížením tělesné hmotnosti.

Avokádo

Zatímco většina ovoce je známá díky svému vysokému zdroji sacharidů, avokádo je jednou z mála výjimek. Obsahuje vysoké množství mononenasycené kyseliny olejové, kterou můžeme přirovnat k olivovému oleji. Navzdory tomu, že jeho hlavní složkou je tuk, obsahuje také vysoké množství vlákniny a vody. Můžeš jej použít i do zeleninových salátů, čímž dojde ke zvýšení absorpce karotenoidových antioxidantů ze zeleniny.

Tak schválně, obsahuje tvůj jídelníček některou z uvedených potravin?

Autorský text

Autor: Michaela Richterová
ZAVŘÍT