Také nenávidíš ráno? Zkus po probuzení udělat tohle a každé nové ráno si zamiluješ

Ranní vstávání nemusí být pro tebe každodenní boj. Pokud se probouzíš rozmrzelá a ještě během dopoledne se cítíš jako by si vstávala teprve před pěti minutami, musíš změnit ranní návyky. Stačí málo a ráno se může proměnit v ten nejlepší začátek dne.

Nastav si spánkový režim

Snaž se co nejvíce vyhýbat velkým výkyvům ve spánkovém režimu. I když je právě víkend, neponocuj a snaž se chodit spát ve stejnou dobu jako během týdne a stejně tak i vstávej. Rozdíl by neměl být větší než jednu hodinu. Tělo se dostává do totálního zmatku, když dva dny ponocuješ a ráno vyspáváš. Není pak divu, že v týdnu, kdy se musí vstávat brzy, ti pak vstávání dělá takové problémy.

Pusť do pokoje světlo a vzduch

Lidské tělo velmi citlivě reaguje na přirozené střídání světla a tmy. V zimních temných ránech se tak špatně vstává úplně každému. Na noc si nezatahuj závěsy ani žaluzie, a pokud to půjde, nech probudit ranním sluníčkem. Stejnou službu udělá i čerstvý ranní vzduch. Skvěle tě nabudí, když ráno otevřeš okno a nadechneš se čerstvého vzduchu.

Protáhni se

Připadá ti ranní rozcvička trapná a nudná? Na táborech nebo při hodinách tělocviku sice jde o neoblíbenou činnost, ale pokud se doma po ránu maličko protáhneš, budeš mít hned víc energie a rozproudíš si parádně krev. Vůbec nemusí jít o náročné cvičení. Stačí lehké protažení těla nebo pár cviků ještě u postele. A velká spousta lidí nedá dopustit na nepřekonatelný jogínský cvik Pozdrav slunci.

Nezapomínej se nasnídat

V tomto případě nejsou přípustné žádné výmluvy, proč to zase nejde. Snídaně je naprostý základ celého dne a pokud se naučíš pravidelně a dobře nasnídat během dne to na sobě rozhodně poznáš. Takže i když zrovna nemáš chuť nebo čas se nasnídat, v hlavě si zakóduj, že bez snídaně už z domu prostě nikdy neodejdeš. Potřebnou energii ti ráno dodají zejména sacharidy.

Ty najdeš v cereáliích, celozrnném pečivu a chlebu. K tomu si dopřej trošku bílkovin. Ty najdeš v mléce, mléčných výrobcích, sýrech nebo vejcích. A už to zbývá jen zapít. A čím? Rozhodně se nedoporučuje káva ani čaje s obsahem kofeinu. Nejlepší je vypít sklenici vlažné vody s citronem hned po probuzení. Po snídani si dej ovocný džus nebo ovocný čaj. A v létě může být klidně ledový.

Vyzkoušej to alespoň na jeden týden a sleduj u sebe tu změnu. Od teď už nebudeš chtít vstávat jinak. I ráno může být nejkrásnější částí nového dne.

 

Autor: Katka Procházková
ZAVŘÍT