Kiwi a jak prospívá našemu zdraví?

Kiwi je exotické ovoce, které je krapet kyselé, přesto vynikající. Bohužel mnozí lidé mají na toto exotické ovoce alergii, jiným jen nechutná. Drtivá většina lidí ho však přidává do snídaní nebo i do dezertů, protože svou kyselostí doladí chutě jednotlivých pokrmů. Při vyřčení slova „kiwi“ si většina lidí představí zelené ovoce s černými semínky, mnozí si dokonce vybaví i jeho chuť. Málokdo si uvědomí, jak prospívá našemu zdraví.

Tropické kiwi je velice bohaté na živiny. Obsahuje celou řadu vitaminů, patří k nim například vitamin C, A nebo K. Obsahuje také celou řadu minerálů a tělu prospěšných látek, k nimž se řadí například draslík, vápník nebo fosfor.

Kiwi pro naše trávení

Kromě toho, že je kiwi bohatým zdrojem živin, pomáhá také našemu trávení. Pokud máte problémy s trávením, kiwi by nemělo chybět ve vašem jídelníčku. Toto tropické ovoce kromě vlákniny, kterou obsahuje ve velkém, obsahuje také enzym aktinidin, který rozbíjí bílkovíny. Právě zmiňovaný enzym se podílí na zlepšení trávení potravinových bílkovin, zejména pomáhá rozbíjet hůře stravitelné bílkoviny ze sýrů nebo ryb.

Kiwi pro lepší spánek

Kiwi není dobré jen pro náš žaludek, ale také dokáže zlepšit spánek. Jestliže vás trápí potíže se spánkem, jestliže nespíte dobře a kvalitně, doporučujeme kiwi jíst častěji. Díky obsaženým antioxidantům a serotoninu se vyléčí poruchy spánku, pokud jimi trpíte.

Kiwi pro imunitu

I v létě je třeba posílit imunitní systém, nemoci na nás číhají na každém rohu. V případě, že patříte k lidem, kteří imunitu potřebují posílit, kiwi s tím pomůže. Obsahuje totiž velké množství vitaminu C, také obsahuje antioxidanty, které podpoří imunitní systém. Nedávné studie dokonce ukazují, že kiwi snížilo výskyt i závažnost chřipky. Kromě toho obsahuje kiwi i vitamin E, jenž je známý tím, že zvyšuje počet takzvaných T-buněk v těle, které přispívají k silnějšímu imunitnímu systému.

Autor: Katka Procházková
Tagy: ,
ZAVŘÍT