Co všechno můžeš ráno udělat, aby ses cítila celý den lépe?

Přemýšlej nad tím, co ráno děláš. Probudíš se, umyješ si zuby, převlékneš se, učešeš se, namaluješ a jdeš do školy. Přemýšlela jsi ale někdy nad tím, že bys udělala ještě něco navíc, co tě ráno doslova nakopne a co zlepší tvoje zdraví – tím pádem také to, jak se celý den cítíš? Máme pro tebe pár tipů, co můžeš dělat každé ráno, aby ses cítila lépe.

Meditace

Věř tomu, nebo ne, už jen tři minuty ranní meditace mohou mít velice užitečný vliv na tvé duševní zdraví. Meditace uklidní tvoji mysl – a tento stav vydrží dlouhou dobu, takže půjdeš do školy vyrovnaná a spokojená. A tak se ti bude také určitě lépe učit a budeš vyzařovat více pozitivní energie. Existuje mnoho možností, jak meditovat, nejjednodušší je prostě zapnout meditační písničku, zavřít oči a vypnout mysl. Soustřeď se jenom na ty libé tóny a užívej si toho, že jsi chvíli pouze sama se sebou.

Studená sprcha

Nelekej se, otužování po ránu je skvělá věc, která ti rozproudí krev po celém těle. Taková studená sprcha po ránu je opravdu úžasný zážitek, která tě připraví na všechno, co tě celý den čeká. Také je studené sprchování skvělé na imunitu, takže budeš odolnější proti různých sezónním nemocem. Dokáže pozitivně ovlivnit nejenom to fyzické, ale i tvé duševní zdraví.

Ráno vsaď na ovoce

Ráno se vždy zastav a nakrájej si jablíčko. Je plné vitamínů, ale i energie, kterou budeš celý den potřebovat. Rozhodně bys měla vyměnit jablko za čokoládovou tyčinku nebo jinou „mňamku“, která ráno zatíží tvůj žaludek – a ze které ti bude těžko. Jablíčko je nejlepší volba, nicméně můžeš ho vyměnit za jakékoli jiné ovoce, třeba banán nebo borůvky.

Piš si deník

Tohle je skvělá příležitost, jak expresivně meditovat. Můžeš si ráno psát o čemkoli. Klidně o tom, co si dneska oblečeš nebo co budete probírat v matice. Co bys ale neměla zapomenout, je napsat si to, na co se ten den těšíš a čeho bych chtěla dneska dosáhnout. Taková motivace tě doslova nakopne k tomu, aby ses cítila připravena na to, co tě čeká – a když to zvládneš, tak na sebe budeš opravdu hrdá!

Protáhni se

Tím samozřejmě nemyslíme, aby ses pořádně protáhla ve své posteli, ale abys připravila své tělo fyzicky na nadcházející den. Pokud máš čas, nahoď tenisky a běž se proběhnout okolo bloku, pokud spěcháš, dej si alespoň 10 minut jógy, dřepy či jiný druh cvičení. Nebo si prostě přivstaň a běž na procházku se svým pejskem. Bude ti po ráno hned vděčný, z čehož budeš mít další skvělý pocit.

Buď už od rána prostě happy.


Autor: Michaela Richterová
ZAVŘÍT